TVOJE OČI (YOUR EYES)

Tvoje oči
i moje su sada.
One gledaju- nas.
Nas ljude gledaju Tvoje oči velike.
Ogromno srce u meni kuca Tvoje
(a nije transplantirano).

Zid. Zid. Bijel zid.
U zidu sada vidim Tvoje svete oči
prodorne, ali blage.
Otvaraju se širom prozori...
Zid krvav je sada.
Tvoja krv zidom se cijedi.
On puca. Kao stiropor kad pukne
čuje se...

Vrata. Vrata. Širom otvorena vrata.
Lik svijetao s ključem u ruci
pokazuje mi rukom slobodan prolaz
kroz vrata.

Život. Život. Neprekinuti život.
Od zigote mi do Života.
Padaju teške riječi mi sa psihe
kao teške kiše.
Već sam pomislio da ne voliš me više.
Ali, ne, mada griješan- Ti voliš me i dalje.
Usred niše zvane srce to mi piše.

Pisao sam, dugo pisao.
Ali ni taći ne mogu ljubav Tvoju;
koliko silna i obilna jest
o ljubavi tvojoj Radosna Vijest.

O ovome sam s drugima razgovarao,
s mišlju da ljude prevarim.
Prijetvorno sam govorio.
Da s Tobom govorim do lani se pretvarao.
Sebe jedino sam varao.

Prži me Tvoj pogled
i sigurno topi zloću.
Mjesec Ti meni si danju
Blizak, kristalni...
I sunce noću!
Hoću, Premili, k Tebi hoću.

Vodi me korak po korak.
Tvoj jaram nije nimalo gorak.
Vodite me k sebi, Oči moje.
Modra mora, silne gore
ja ću prijeći, da u očima mojim
nikne pogled Tvoj, Mili.

Gledat će tada iz moga
najvažnijeg mišića,
iz cijeloga mojeg bića
Nebo ljude na Zemlji.
Brate, Prijatelju i jedini
-Bože moj.



YOUR EYES

Your eyes

are mine now, too.

They are watching- us.

We are being watched by Your big eyes.

Huge heart is ticking within me, now

(and it has not been transplanted).


A wall. The wall. The white wall.

I can see your eyes in that wall, now;

penetrating, but gentle.

The windows are opening wide …

The wall is covered with blood, now.

Your blood is is drizzling down this wall.

It is breaking. A sound

like when a styrofoam breaks- you can hear …


A door. The door. Door wide opened.

Brightly lit figure with a key in his hand

shows me the way through

the door.


A life. The life. The uninterrupted life.

From a my zygote to Life.

Heavy words are falling from my psyche

like rains of lead.

Just when I thought You don’t love me any more.

But no, though sinful I am- You love me still.

You put that reflection into my heart.


I wrote long, long I wrote.

But I can’t even touch Your love;

how powerful and abundant is

the Good News of your love.


I have talked to others about this,

I meant to deceive them.

I‘ve spoken of it deceptively.

I was pretending until last year I talk to You.

Only I could fool myself.


Your look burns me

And melts my wickedness. 

You're my Moon by the day

So close, crystal.

My Sun at night!

I want to come to You.


Lead me step by step.

Your yoke is not bitter.

Pull me in, My Eyes.

The seas of blue, mighty peaks

I shall cross, so my eyes

can sprout Your look, Darling.


Then- from my most important muscle,

from my whole being,

people shall see Paradise on earth.

My Brother, My Friend and the only

-my God.


_____________________________________
*prijevod na engleski 12,40, 17. svibnja 2020.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

PUTOVATI

JEDNOSTAVNE RIJEČI

HAVE I EVER LET YOU DOWN?