ŽIVOROĐENI

"Bože, kamo ću s ovolikim bijesom,
kamo da ga stavim?
Predugo je bio zaključan u sefu,
bojim se da ne eksplodira..!"

"Donosim danas mir u srcu
onima koji ga žele.
Danas nosim srce na dlanu
punom ožiljaka.
Srce oko vrata nosim kao privjesak,
težak lanac od punoga srca.
Živim za danas,
jučer je mrtvo,
sutra se još ni rodilo nije..."

"A ja sam tužan
Tuga se mnome gosti.
O, Bože tuge,
odvedi od mene izgubljene korake
što prate me u magli, u tišini...
Cipele moje škripe u tuzi,
u žalosti tjeskobnoj plaču nad grobom.
Zaglušen plačem je govor
nepromjenjive, neumoljive sudbine..."

Djeco, danas ste tu,
sutra vam valja doć'.
U suton krenut polako
da stignete suncu na objed.
Tamo oko podneva,
s kratkim sjenama
(vaš domaćin sjene ne trpi)
sjesti spokojno oko obilnog stola
i pričati drugima koji su došli-
priče o sreći što uvijek
-ostajete djeca.


BORN ALIVE

“My God, what should I do with my rage being so big,
where should I put it?
It has been locked up in a vault for too long,
I am afraid that it doesn’t explode…!”

“I bring today peace in heart
to the ones who want it.
Today carry my heart on a palm
full of scars.
Heart around my neck I wear like a pendant,
heavy chain made of full heart.
I live for today,
yesterday is dead,
tomorrow is not born yet…”

“And I am joyless.
Sadness treats on me.
O, god of sadness,
take away from me lost steps
that follow me in fog, in quietude…
My shoes squeak in grief,
in difficult sorrow they cry above my tomb
Silenced by crying
is talk of unalterable, pitiless destiny…”

Children, today you are here,
tomorrow you have to come.
In nightfall leave slowly
to arrive to sun’s lunch.
Sometime around the midday,
with small shadows
(your host doesn’t tolerate sienna)
you will sit peacefully around the bounteous table
and tell to others who came-
stories about luck you will always
-remain kids.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

PUTOVATI

JEDNOSTAVNE RIJEČI

HAVE I EVER LET YOU DOWN?